dimarts, 8 de juliol del 2008

Aclarint Idees

Vejam...es dificil començar tenint en compte el merder que tinc al cap...

Des de que tinc el projecte de la Transcat, l'he modificat tans cops! ja sigui per causes forçades o per descobrir nous camins i reptes!

Vaig tindre deu dies de vacances i vaig anar finalment al matarranya, per començar des d'alli la travessa dels ports, vers catalunya. Aquesta part va ser fantastica, hi ha la crónica al blog de TERRENDINS i em va fer disfrutar molt, vaig elaborar un complet i llarg track de prop d'Alcañiz fins al Caro, creuant tota la serra del Ports des de Penaroja de Tastavins. A més vaig fer-lo coincidir en el seu inici amb el track que varem fer per Setmana Santa des de Andorra, provincia de Teruel. Aixi doncs, tinc un fantastic track gairebé tot per camins d'Andorra al Caro!

El seguent pas fou mirar d'anar del Caro a Siurana, comprovant els waypoints que tenia preparats per aquesta ocasió, passant per Mora d'Ebre. Be, aquesta fou la part dolenta de la ruta, per diversos motius, tenia una certa pressa, els camins eren tots asfaltats i la zona, a partir de Mora d'Ebre, era molt muntanyosa i sense camins practicament. Els dos que vaig intentar van ser una perdua de temps, el riu Siurana baixava tant crescut que no em vaig atrevir a passar-lo, i el seguent tram no era cami, era carretera. Aixi em plantava a Poboleda, d'on si que vaig tindre més exit i vaig poder fer un tram mes bonic per camins fins a Cornudella, d'on vaig pujar a Siurana i d'allí per camins a Prades.

Aqui es va acabar la meva investigació, doncs ja eren les cinc de la tarda i havia d'anar cap a Andorra a passar el cap de setmana.
Pocs dies despres vaig fer la transpirinenca des d'Andorra fins Llançà, cosa que va ser força exitosa i em va permetre coneixer nous camins i sobretot comprovar que els tracks i waypoints marcats per la zona de Boadella, Darnius, i fins la Jonquera eren correctes, aixi com el tram de la Jonquera, Requesens, i Llançà que era practicament tot segons el track que tinc de la transpirinenca.

Entre el tram dels volts de Siurana, els trams que tinc de la part central i nord del país, i tota la zona dels Ports, podriem dir que tenim més del 60% enllestit.

Aixi doncs em falta:

Enllaçar El Caro amb Cornudella per camins.
Decidir per on la faig passar des de Bagà:

1.-Pel coll de Pal fins la Massana, camí que també he comprovat en aquests dies i que és apte, per després continuar per la Collada de Toses i acabant tot el tram final de la Transpirinenca.
2.-Desde Bagà, baixar per agafar per la serra del Catallaràs en direcció Oix i Boadella, intentant de fer més camins, evitant la collada de Toses i la part Francesa. Acabar també per la Jonquera seguint la Transpirinenca.
3.-Seguint un nou projecte que tinc en ment, des de Manresa fer tot un tram nou, en direcció Mura i pujant practicament recte fins Prats de Lluçanés, per trobar la confluencia 42ºN 2ºE, i a partir d'aqui cap a l'Est, passant pels pantans de Sau i Susqueda, Olot i cap amunt fins el cap de Creus per la zona costera de Girona. Es una opció totalment nova en la seva part nord, i molt interessant.

Crec que em decantaré per la segona opció, i en un futur la tercera, però com a ramificació, doncs les dues son molt atractives, i tinc l'obligació moral d'incloure el tram Manresa - Bagà, doncs va ser la meva primera ruta i n'estic...enamorat!

Per ultim, he de mirar de fer una llista de tot el que vull fer, doncs són massa coses i ja durant les vacances em va passar que no vaig fer exactament res del que volia, sinó que vaig improvitzar, cosa també molt interessant, però que també resulta una mica decepcionant quan tens dies i dies per fer coses i et queda la sensació de que no has fet res. I després passen mesos i no en tornes a tindre l'Ocasió.